Het wordt spannend!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ad Breugel - WaarBenJij.nu Het wordt spannend!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ad Breugel - WaarBenJij.nu

Het wordt spannend!!

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Zojuist op dinsdag 26-8-2014 staat mijn naam voor de tweede keer in de krant...wat een fantastisch leuk artikel heeft de Posthoorn geschreven..
Alles gaat ineens in een stroomversnelling..Ik sta in de krant, op het internet, straks bij RTL 4...sjonge sjonge...Allemaal dankzij het opgraven van de schat met een piepklein blauw schepje op het festival der festivals...Concert@Sea.

De meeting van 20 augustus in de hoofdstad gaf duidelijkheid over mijn taken als vrijwilliger. De taken bestaan voornamelijk uit het vergaren van indrukken van de lopende projecten van Hivos, het zien en meewerken aan de daar te bouwen biogasinstallaties en het naar buiten brengen van de door mij opgedane indrukken....ooh jee dat wordt onthouden dus;)
Ik ga dus naar Indonesië met drie mede vrijwilligers, eigenlijk zijn het vrijwilligsters, Lisa, Desiree en Nine. Samen met Amal, die wel zeer fanatiek meewerkt maar niet op reis gaat, hebben zij de inzamelingsactie "give a crap" bedacht die geld in inzamelt voor het project op Sumba.
Pittige dames die zich vastbijten in het project...
Dat is nodig ook want uiteindelijk willen wij met z'n vijven €25.000 ophalen om in Sumba 25 biogasinstallaties te laten bouwen. Op Sumba bestaat het leven vooral uit het werken op het land...werken zoals wij hier in Nederland doen is niets vergeleken met hoe ze dat daar doen...
Daar hebben ze nog steeds zakken cement van 40 kg b.v.
Ze werken daar hard dus...superhard voor weinig!
Sumba heeft ongeveer 600.000 inwoners en 70 % leeft er nog zonder stroom en de bevolking is er arm. Er wordt door Hivos op Sumba een selectie gemaakt van boeren die een biogasinstallatie krijgen. De boer in kwestie kan dan de biogasinstallatie "voeden"met de mest van zijn koeien en/of ander huishoudelijk afval. Door vergisting van het er ingegooide materiaal ontstaat er een gas wat gebruikt kan worden om op te koken of waar mee elektriciteit mee kan worden opgewekt. Geen gebruik van de steeds minder wordende schatten van de aarde zoals aardgas en aardolie, maar gewoon schijt waar er altijd genoeg van is.

Ik vlieg dus vrijdag naar Bali en dan met een binnenlandse vlucht naar Sumba. Ik zal proberen om dagelijks een blog met foto's bij te houden op deze site mits er stroom en internet aanwezig is op de plek waar ik me dan bevind.

Ik heb me voorgenomen om €2000,00 op te halen voor twee biogasinstallaties...volgens mij moet dat lukken.
Bedankt Marina, Tante x, mevrouw Overbeke, Claudine en Richard van Dronewereld.nl voor jullie bijdrage.

Zie ook: https://onepercentclub.com/nl/#!/fundraisers/107

Groetjes Ad van Breugel


  • 26 Augustus 2014 - 19:49

    Jenny Van Breugel:

    Go Ad....trots op jou! x JeZus

  • 27 Augustus 2014 - 09:33

    Caro:

    Super gaaf Ad, ik denk dat jij daar echt een hoop kan doen voor de mensen in Sumba. ;)
    geniet er van!

    kus c

  • 27 Augustus 2014 - 11:08

    Dave:

    AD ik vind t super van je dat je dit gaat doen vind het ook wel bij je passen erg gaaf dat je de kans krijgt en neemt om het leven van de mensen daar wat beter te maken we zijn trots op je en vergeet niet te genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

"Vreemde wegen brachten me tot hier" ##blof.

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 23937

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 09 September 2014

Uw bijdrage voor Sumba

22 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Van Jakarta naar Bali

05 November 2013 - 03 December 2013

Kleine Sunda eilanden

Landen bezocht: