Aankomst Mapambuhang - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ad Breugel - WaarBenJij.nu Aankomst Mapambuhang - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ad Breugel - WaarBenJij.nu

Aankomst Mapambuhang

Blijf op de hoogte en volg Ad

06 September 2014 | Nederland, Nederland

Apa kabar?
Onderweg van Made's boerderij naar een oude school wat onze slaapplek zou zijn voor de nacht had ik ineens na veel gepieker een goed idee. Ik wilde de kids uitleggen hoe je met een windmolen een lampje zou kunnen laten branden. Ik weet nog hoe leuk ik het vond toen mijn broer dat aan mij uitlegde toen ik klein was. Benodigdheden...motortje, draad, lampje..wieken en stelling zou ik kunnen maken van bamboe. In Waikabubak kocht ik een ruitenwisser motor waarvan ik hoopte dat dit zou werken. Die avond aan de knutsel met mijn zwitserse mes maar mijn nieuwe motor overleefde de nodige aanpassingen van de behuizing helaas niet. Toch de volgende dag, na ons bezoek aan Bernadus, naar de school.
Welliswaar zonder windmolen maar wel met een missie... Er heerst op de school iets te veel discipline vind ik..het lijkt erop dat er weinig ruimte is voor eigen creativiteit. Uniformen voor kids en leraren en bij de vragen naar de mening of opvattingen van de kids weinig tot geen respons in het begin.
Uitgelegd hoe een windmolen werkt, getekend en spelletjes gedaan.
Mijn lengte van 2.07 was wederom de gedachte van die dag. De les liep uit en het werd al avond. Veel kinderen moeten een uur lopen naar huis en hierom besloten we om ze naar huis te brengen met de jeeps...dat vonden ze te gek! Helaas heeft de foon van een expeditielid deze mooie gebeurtenis niet overleefd. Een app om een jeep over je foon te laten rijden is nog niet uitgevonden.;)
De rust gevonden in hotel Elvin..:)
Selamat tidur!

  • 06 September 2014 - 09:12

    Helga:

    Wat een geweldige ervaringen en zulke mooie verhalen! Mocht je besluiten te blijven, mag ik de poezen dan? Groetjes, Helga

  • 06 September 2014 - 13:39

    Sandra Prins:

    Lieve Ad, je bent n iet alleen letterlijk groot, je hart is nog vele malen groter! Wat ben jij toch een prachtig mens. De mensen daar zullen jou echt nooit vergeten, wat jij doet daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen. Liefs, Sandra

  • 07 September 2014 - 21:54

    Dorien:

    Heel mooi om te lezen. Dit neem je de rest van je leven mee, en de kids ook. Ik zie een mooie missie voor je weggelegd :-). Tot over een paar uur, lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

"Vreemde wegen brachten me tot hier" ##blof.

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 23941

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 09 September 2014

Uw bijdrage voor Sumba

22 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Van Jakarta naar Bali

05 November 2013 - 03 December 2013

Kleine Sunda eilanden

Landen bezocht: