Gili meno.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ad Breugel - WaarBenJij.nu Gili meno.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ad Breugel - WaarBenJij.nu

Gili meno..

Blijf op de hoogte en volg Ad

10 Maart 2014 | Indonesië, Sanur

Vroeg vertrokken uit Sanur...
Plan Plan houdt hier in dat alles relax gaat en dat tijd hier niet zoveel betekend. De taxibus van op de ochtend van vertrek naar Gili maar een uurtje te laat...;) maakt niet uit wan ik ben inmiddels ook redelijk Plan Plan.
Busje vullen en hop naar Padang Bai. Aangekomen daar op een mega grote boot die me deed denken aan een grachtenboot zoals je ze hebt in Amsterdam. Het verschil werd duidelijk toen de de 5 250 pk buitenboordmotoren aangingen. Knallen naar Gili Trawangan. Na twee uur kwamen we aan...wat een trip....cool.. Ik had bij aankomst in Gili Trawangan gelijk aan mijn tweede trip kunnen beginnen door in te gaan op het uitgebreide drugsaanbod wat daar speelt. Ik bleef liever scherp en zocht snel naar een bootje om naar mijn eilandje Gili Meno te gaan. 350.000 roepia later was ik op Meno..heerlijke witte stranden. Geen of weinig toeristen...geen verkeer toeters en herrie. Gewoon rust..hhmm
De staf daar kon me nog goed...(de reus) met een kamer aan bet strand als gevolg. Lekker eten bij Diana en veel mooi en rustig gewandeld. Oude bekende uit November opgezocht wat leuk en inspirerend op me over kwam. Ook heb ik de stak van Kontiki kennis laten maken mer het bekende wentelteefje. sommige waren sceptisch...maar al met al een succes.
Meno heeft een kattenoverschot....tijdens een wandeling vonden ik en Sera drie kleine ondervoede en redelijk uitgedroogde kittens....Jing jeng en jung was de naam die ze hebben gekregen naast de door een chefkok gefileerde en gekookte verse vis zonder graat natuurlijk. Katjes blij en iedereen blij. Dacht hierbij ook weer even aan thuis...;)
Aan al het mooie komt een eind...dus nadat ik afscheid had genomen van de lieve mensen op het eiland weer terug naar Trawangan...om weer met de speedboot terug te gaan naar Bali. Vanavond om 19.00 uur vertrekt mijn vliegtuig...om dinsdag om 10.10 nederlandse tijd weer aan te komen op Schiphol. Een teveel aan baco's gisterenavond en een fantastisch optreden van Liesbeth en Inge....maakten mijn hoofd vanmorgen een beetje gekreukeld. Even geschoren en ontbeten en volgens mij gaat het nu wel weer...haha. Hoogtepuntje gisteren was ook het eten op de lokale markt...100 kipsateetjes besteld (gelukkig geen plofkip)..vis...en meer...heerlijk! Mooie vakantie geweest...lekker opgeladen en klaar om weer aan de klus te gaan. Wat zal de volgende reis worden? Groetjes en adios!!

  • 10 Maart 2014 - 10:35

    Jan En Helga:

    Hoi Ad, het klinkt weer allemaal fantastisch! Goede terugreis! Hug geniet lekker van de zon en drinkt water in de tuin. Groetjes, Helga

  • 10 Maart 2014 - 19:16

    Heintje:

    Dag Ad,
    Jij bent er weer lekker tussen uit geweest en was deze reis aantrekkelijker dan de Soendaeilanden???? Waarschijnlijk niet zo'n leuk gezelschap als in November hm hm?! Ik ben in Februari naar La Gomera geweest. Een mooi groen eiland met byzonder aantrekkelijke wandelingen: Stijgen en hijgen....
    Wens je een goede thuiskomst.... met... jetlag.
    Hartelijke groeten,
    Heintje de Wijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

"Vreemde wegen brachten me tot hier" ##blof.

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 23871

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 09 September 2014

Uw bijdrage voor Sumba

22 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Van Jakarta naar Bali

05 November 2013 - 03 December 2013

Kleine Sunda eilanden

Landen bezocht: