Aankomst Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ad Breugel - WaarBenJij.nu Aankomst Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ad Breugel - WaarBenJij.nu

Aankomst Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Zo...tijdens de zoektocht naar een stabiele internetverbinding en een knallende Jetlag ben ik veilig geland in Yogyakarta.
Toen we na de 17 uur durende mooie en verzorgde vliegreis uiteindelijk landde op Jakarta was het zien van het bekende Sawadee bordje na de douane een prettige bijkomstigheid om gelijk kennis te maken met de groep. Vier dames van mijn leeftijd. Een stel van mijn leeftijd, een dude van mijn leeftijd en een ietwat oudere maar lieve dame. 1 van de dames werkt bij Sawadee dus die kunnen we bombarderen met vragen. Na kennis te hebben gemaakt met de gids en zijn chauffeur op naar het eerste hotel in Jakarta. Wat een drukte...niet normaal. Ik voelde even een lichte error opkomen maar je raakt snel gewend. Na Jakarta op naar Bandung via Boger waar we nog even een botanische tuin hebben bekeken. Mooi maar ik stiekem toch liever gehad dat de lokale gids een snede maakte in de rubberboom om te laten zien hoe de rubber er uit stroomde. In Bandung aangekomen mochten we twee nachten blijven. Fantastisch gegeten en een lokale karaoke bar bezocht....te weinig gedronken om op het podium te klimmen maar dat gaat zeker nog gebeuren. Wat een herrie kan er uit een heel klein maar mooi meisje komen zeg..haha. Er was een vulkaantocht gepland maar ik besloot door Bandung te lopen met een klein gedeelte van de groep en met gevaar voor eigen leven. Best spannend om 50 scooters en 100 wagens tegen te houden met je hand om over te kunnen steken. Echt heavy. 1000 toeters en laag overvliegende vliegtuigen deden me vluchten naar een zijstraat met een wild stromende rivier. Rust...ff lekker! Adem in adem uit..
Zoals ik al schreef...nu Yogyakarta...
Zojuist aangekomen in het luxe Eclipse hotel na een super mooie treinreis van 8 uur. Veel van Java gezien vanaf relaxte stoelen met lekkere hapjes. Morgen dus naar de Borobodur waar ze nog steeds last hebben van een beetje stof van de vulkaanuitbarsting. Mooie vakantie...maar Sunda was tot op nu nog veel mooier en ontspannender:)

  • 26 Februari 2014 - 12:57

    Rina:

    Hey Ed
    Weer leuk om te lezen :)
    Hoop dat je het naar je zin hebt, geniet er lekker van xx

  • 26 Februari 2014 - 16:01

    Leo :

    Vriend het gaat goed , je zal het wel naar je zin hebben want jij bent niet moeilijk ,maak er leuke dagen van wel foto`ssssssss

  • 26 Februari 2014 - 21:28

    Nichie :

    Hey oom, fijn te horen dat je weer veilig bent aangekomen en wat maak je al weer een hoop mee. Valt het weer ook een beetje mee? Nou geniet en pak je rust momenten ook maar goed. Ik hou je in de gaten ;) Knuffel uit het redelijk koude kikkerlandje

  • 26 Februari 2014 - 22:24

    Linda:

    Hey, klinkt erg lekker die vakantie. Hopelijk kan je ook nog een beetje tot rust komen. Have fun en tot snel knuf linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

"Vreemde wegen brachten me tot hier" ##blof.

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 23865

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 09 September 2014

Uw bijdrage voor Sumba

22 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Van Jakarta naar Bali

05 November 2013 - 03 December 2013

Kleine Sunda eilanden

Landen bezocht: