Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ad Breugel - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ad Breugel - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 Februari 2014 | Indonesië, Bandung

Bandung was erg bijzonder. Mooie stad waar de Nederlandse invloeden ontzettend zichtbaar waren in de huizen en de straten.. zo was er bijvoorbeeld het huis van een hoogwaardigheidsbekleder die met een groot hek omringd was toch ineens open voor ons toeristen. We mochten tot aan de voordeur foto's maken. Beetje aarzelende bewakers lieten ons toch toe.
Vele eettentjes aangedaan op o.a. de Pajajaran wat 1 van de grote straten van Bandung is. We zijn gaan wandelen naar de militaire begraafplaats Pandu. Hier vonden we een mogelijk ver familielid van mijn oma Beverdam.
Bijzonder hoeveel mensen er gesneuveld zijn als gevolg van zo'n rottige oorlog...ook is er nog een militaire begraafplaats in Jakarta.
Morgen dus naar de mooie tempels van Candirejo en Borobodur...het grootste boedhistische heiligdom ter wereld. Dat lijkt me fantastisch om te zien.